سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تولید قیر پلیمری کشسانی نانو

نظر

روش های تولید قیر پلیمری کشسانی نانو : استفاده از قیرهای اصلاحی با پلیمر هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست‌ محیطی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. قیمت مناسب این قیرها نسبت به ایزوگام‌های قدیمی و قیرهای مورداستفاده در جاده‌سازی سبب خرید بیشتر این محصول می‌شود و کیفیت بالای آنها از ایجاد زباله‎های آسفالتی جلوگیری می‌کند. قیمت این قیرها بستگی به کیفیت، غلظت، نسبت قیر و پلیمر در آن، شرکت تولیدی، نرخ ارز و دلار و موارد دیگری مانند فروشندگان آن دارد. آسفالت‌ها و راه‌های جاده‌ای در شرایط مختلف آب‌وهوایی قرار دارند و دچار تخریب و آسیب می‌شوند. ترمیم این راه‌ ها نیازمند نیروی انسانی و مواد معدنی است و هزینه‌بردار است. این مشکلات تنها با ساخت قیرهای اصلاح شده با پلیمر قابل‌پیشگیری است.

روش های تولید قیر پلیمری کشسانی نانو

قیرها از هیدروکربن (هیدروژن و کربن) تشکیل می‌شوند. چهار دسته هیدروکربن آروماتیک، روغن اشباع شده، رزین و آسفالتن در قیر وجود دارد. با ترکیب قیر و پلیمر، پلیمر به بخش آروماتیک جذب می‌شود و همین امر سبب ایجاد یک رقابت بین آسفالتن و پلیمر بر سر بخش آروماتیک می‌شود. قیرهای اصلاح شده با پلیمر می‌توانند با انواع پلیمر ترموپلاستیک، الاستومر و ترموپلاستیک الاستومر تولید شوند. اما تنها پلیمر ترموپلاستیک الاستومر می‌تواند تمامی خواص موردنظر را به قیر دهد. دو نوع کلی قیرهای اصلاح شده با پلیمر، قیر طبیعی و قیر نانو کشسان هستند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر امولسیون پلیمری قیر امولسیون پلیمری, عایق کاری با قیر

انواع پلیمرهای مورد استفاده در تولید قیر پلیمری :

  • SBS (Styrene Butadiene Styrene): این پلیمر باعث افزایش خاصیت کشسانی و مقاومت در برابر ترک‌خوردگی می‌شود.
  • SBS اصلاح شده: نوعی SBS است که با افزودن مواد دیگر، خواص آن بهبود یافته است.
  • SBS اصلاح شده با لاستیک: این پلیمر باعث افزایش مقاومت در برابر خستگی و تغییر شکل می‌شود.
  • SBS اصلاح شده با رزین: این پلیمر باعث افزایش چسبندگی و مقاومت در برابر آب می‌شود.
  • پلیمرهای EVA (Ethylene Vinyl Acetate):** این پلیمر باعث افزایش انعطاف‌ پذیری و مقاومت در برابر دمای پایین می‌شود.

قیر پلیمری پایه حلال کشسان به عنوان یک راه حل موثر در آب‌بندی و حفاظت سطوح در صنایع مختلف مورد استفادهبه عنوان مثال، در صنایع ساختمانی، قیر پلیمری پایه حلال کشسان می‌تواند برای آب‌بندی سقف‌ها، کف‌ها، دیوارها و سطوح دیگر استفاده شود. همچنین، در صنعت راهسازی، می‌توان از آن برای روکش آسفالت جاده‌ها و سایر سطوح راه‌ها استفاده کرد. استفاده از قیر پلیمری پایه حلال کشسان می‌تواند به دلیل ویژگی‌های ذکر شده، بهبود مقاومت سطوح در برابر آب، رطوبت، تغییرات دما و تحرکات مکانیکی را فراهم کند. همچنین، این ماده می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ عمل کند و عمر مفید سطوح را افزایش دهد.